praag.co.za

Aktueel, aktief, Afrikaans

Thursday, 24. May 2012

Bygewerk op:05:37:06 AM GMT

Jy is hier: Nuus Suider-Afrika Die pienk hoofstad van Afrika

Die pienk hoofstad van Afrika

E-pos Afdruk PDF
Selfbewuste sonbaaiers lê langs die swembad by The Glen, 'n gastehuis wat op die Pink Map van Kaapstad aangedui word. Dit word uitgedeel by die lughawe vir die 225,000 gay toeriste wat elke jaar die stad besoek.

Gay kultuur floreer sedert die val van apartheid, toe homoseksualiteit nie openlik beoefen is nie. Vandag is gelyke regte in die grondwet verskans en paartjies van dieselfde geslag trou en neem kinders aan in Suid-Afrika.

Maar geen stad in die land, of op die vasteland, is so aggressief besig soos Kaapstad om "pienk" toerismedollars te jaag, en as 'n model van verdraagsaamheid en 'n trekpleister vir internasionale gay toeriste te probeer lyk nie.

"Die gay mark is beslis een van die nismarkte waarna ons kyk," sê Skye Grove, woordvoerder van Kaapstad Toerisme, die stad se bemarkingsagentskap. "Hulle het 'n baie groter besteebare inkomste as nie-gay toeriste."

Van die stad se 1,5 miljoen besoekers per jaar, is ongeveer 15% gay, meen sy, baie van hulle blanke mans.

"Dit gaan regtig oor die leefstyl," het sy gesê, verwysende na die stad se witsandstrande, die wêreld-klas restaurante en 'n lewendige straatkultuur.

By die Glen, floreer sake. Die hotel het onlangs sy aantal beddends verdubbel en 'n tweede swembad, 'n tweede jacuzzi en 'n tweede kroeg oopgemaak.

"See, seks en die son," sê Chris Hattingh, wat die hotel bestuur, 'n opsomming van wat gay toeriste najaag.

Die suidelike somer lok trekvoëls vanaf die noordelike klimaat en Kaapstad se reputasie vir verdraagsaamheid maak dit aantreklik vir gay reisigers, het hy gesê.

"Ons soek die son!" sê Pierre Huygh, 'n jong Belg wat langs die swembad in die son bak.

"Ons het gedink oor die Karibiese Eilande, maar ons was reeds daar. My broer het vir my gesê Kaapstad is baie gay. Dus het ons 'n motor gehuur en ons is hier om te verken."

Op baie maniere, is gay Kaapstad 'n eiland waar toeriste kan hande vashou of soen in die straat.

In baie die residensiële dele van die stad, beide wit en swart, waar tradisie en godsdiens egter sterk invloede bly, word gays met minagting of geweld behandel. Lesbiërs word dikwels verkrag om hulle te "genees".

Vir toeriste, is dit wêrelde ver.

"Ek voel gemaklik hier. Dit is 'n baie mooi land. Ek is 'n bloemiste, en ek hou van die blomme en plante. En ook die ouens," sê Stefan Gutwenger, 'n Italianer met 'n Suid-Afrikaanse vlag op sy skouer getatoeëer. Hy is op sy vyfde reis hier.

Kaapstad beskik oor 'n wye verskeidenheid van plekke, stedelik en landelik, van baie gay tot gemengde nagklubs en restaurante.

Die bemarking daarvoor is selfs erg oordrewe.

"Basies, het talle plekke 'n reënboog-vlag op die balkon, maar dit beteken nie dat hulle goeie diens sal gee nie," sê die Evan Tsouroulis, wat 'n plaaslike gay-tydskrif uitgee.

Woord oor die stad is beslis uit, maar dit is nie goedkoop nie.

"Tien jaar gelede, was Kaapstad redelik onbekend as 'n gay bestemming, en dit was baie goedkoop. Dit het verander, het Hattingh gesê.

"Kaapstad het 'n mededingende voordeel van 'n goedkoop vakansie verloor. Dit is nie goedkoop om hierheen te vlieg nie, en akkommodasie het al hoe duurder geword."

Riaan Kirsten, verkoops-en bemarkingsbestuurder by Kaap Info-Afrika, 'n toeristemaatskappy, sê Kaapstad ondervind ook meer mededinging want wêreldwyd het stede ontdek wat die waarde van die pienk dollar is.

"Maar die Kaap is nog steeds gesog as 'n gay bestemming. Elke jaar, is daar meer gay toeriste wat hierheen kom."

blog comments powered by Disqus

Verwante artikels: