Voorzitter,
Binnenkort gaat er in Durban, Zuid-Afrika, tijdens de VN Conferentie inzake Klimaatverandering gesproken worden over het klimaat. Geweldig! Mogelijk dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren aan de verbetering van het politieke en maatschappelijke klimaat in Zuid-Afrika, dat namelijk verschrikkelijk genoemd kan worden onder het huidige ANC-apartheidsregime! Alles moet daar verbeterd: strijd tegen de enorme werkloosheid en uitzichtloosheid onder jongeren, strijd tegen de vreselijke criminaliteit die de spuigaten uitloopt, opsporen en berechten van zwarte radicalen die de Boeren vermoorden op hun eigen land ("de Plaasmoorde"). Strijd voor behoud van de Afrikaner taal. Strijd tegen de achterstelling van de eigen bevolking door het ANC, omdat opnieuw gediscrimineerd wordt op grond van huidskleur. De PVV is dus warm voorstander van 'klimaatverandering' in Zuid-Afrika.
Maar dat is vast niet wat besproken wordt op deze conferentie. Helaas. Het gaat weer over de vermeende klimaatverandering; een theorie die alleen nog door een enkele zwaar gelovige wordt aangehangen. Ik heb de stellige indruk dat de interesse voor dit onderwerp enorm afneemt. Zelf werd ik namelijk heel wat keren gesméékt of ik alstublieft mee wilde naar de conferentie. Bovendien blijkt het IPCC nu ook eindelijk zelf te beseffen dat globale opwarming nauwelijks aan te tonen is. Ik citeer uit het ontwerp rapport voor Durban: "De onzekerheid over mogelijke veranderingen in klimaatextremen voor de komende tientallen jaren is behoorlijk groot, omdat signalen van klimaatverandering behoorlijk klein zullen blijken te zijn, vergeleken met natuurlijke klimaatschommelingen." Als het IPCC zélf al hardop twijfelt aan het nut van Durban, waarom gaan parlementsleden er dan in vredesnaam naartoe? Waarom spenderen we hier eigenlijk nog belastinggeld van onze burgers aan? De PVV gaat daarom dus niet naar Durban.
| < Vorige | Volgende > |
|---|