Die Kaapse Nasperskoerant, Die Burger, dra vandag weer 'n leedvermakerige beriggie Dan Roodt verloor lastersaak teen Die Burger. Soos gewoonlik is dit onakkuraat, want ek het geen lastereis teen Die Burger ingestel nie, maar bloot 'n klag by die persombudsman ingedien omdat ek in die blaaie van dié koerant 'n "verregse Afrikaner-aktivis" met "fundamentalistiese sienings" genoem is.
Die Burger voer reeds jare lank 'n lasterveldtog teen my. Die joernalis wat my as "verregse fundamentalis" wou etiketteer, is ene Ilse Bigalke, een van die koerant se senior asssistentredakteurs. Haar rubriek Van hekse kom nie altyd onheil het op 24 Hovember 2011 verskyn. Let op die beeldspraak en toespeling op "hekse", so reg uit die Middeleeue toe Pous Urbanus VIII vir Galileo gedwing het om sy teorie terug te trek dat die aarde om die son sou draai.
Net soos Galileo weens sy "kettery" deur die Roomse Inkwisisie vervolg is, word ek deur die Kaapse Inkwisisie vanuit Heerengracht 40 aangekla.
Blykbaar beskik Die Burger oor 'n vrypas om my te belaster en te verguis. Ek, en nie Julius Malema nie, is Suid-Afrika se vyand nommer een. Maar waarteen het Die Burger werklik beswaar? In die eerste plaas gaan dit daaroor dat ek my teen geweldsmisdaad, veral plaasmoorde en die verkragting van Afrikanervroue, uitspreek. Aan die einde van verlede jaar het UNPO, die Verenigde Nasies vir staatlose volke en waar Afrikaners deur die Vryheidsfront verteenwoordig word, in 'n verslag verklaar dat "die verkragting van minderheidsvroue die hele volk waartoe hulle behoort, onteer".
Met dié siening kan ek nie genoeg saamstem nie. Ek verseg ook om te aanvaar dat plaasmoorde 'n gegewe van die Nuwe Suid-Afrika moet wees wat ons maar net moet aanvaar.
Maar as 'n mens jou teen die ekstreme geweld wat in Suid-Afrika tier, uitspreek, is jy 'n "fundamentalis" en 'n "verregse".
Bigalke se rubriek lewer kommentaar op 'n TV-uitsending "Redi on Mzansi" waarheen ek verlede jaar uitgenooi is. In die program het 'n woernaal van my in antwoord op Sandile Memela se rubriek in die Sowetan oor swartes se swak wiskundeprestasie ter sprake gekom. Let wel: dis nie ek wat eerste beweer het swart matriekleerlinge presteer gemiddeld swakker as blankes in matriekwiskunde nie, dit was die Sowetan se rubriekskrywer.
Ook die ANC-regering het al male sonder tal gekla dat die algemene prestasie van skoolleerlinge in wiskunde nie na wense is nie. Soos iemand oor Radio Pretoria vanoggend opgemerk het: "Maak dit die ANC-regering ook nou 'verregs'?" Ons het ook enkele dae gelede gesien hoe 'n skare studente die hekke by die universiteit van Johannesburg stormgeloop het, met funeste gevolge. Is 'n mens 'n "fundamentalis" en 'n "verregse" indien jy sulke dinge waarneem en dit onaanvaarbaar vind?
Die Persombudsman, of in dié geval sy assistent, dr. Johan Retief, het my in sy uitspraak met Robert McBride, iemand wat sowel aan terreur as munisipale korrupsie skuldig bevind is, vergelyk. Dis eenvoudig verregaande! Anders as McBride, is ek nog nooit aan enige misdaad skuldig bevind nie. Dit wel egter voorkom asof die Persombudsman in wese bloot 'n verlengstuk van die groot mediagroepe soos Naspers, Avusa en die Independent-groep is en dat die burgers van Suid-Afrika kwalik enige beskerming of billike behandeling uit daardie oord kan verwag.
Vir wat dit werd is, gaan ek egter teen hierdie bevinding appelleer. Ek weier om oor dieselfde kam as McBride geskeer te word, bloot omdat ek my teen onreg, geweld en onbekwaamheid in ons treurige land uitspreek.
Die Persombudsman verdedig Die Burger se reg om feitlik enigiets oor my kwyt te raak wat die koerant wil, hoe ver dit ook al van die waarheid verwyder mag wees. Ek is self 'n voorstander van spraakvryheid. Maar Die Burger gebruik sy spraakvryheid juis om my dieselfde te ontsê. Uiteindelik is die koerant se verbete veldtog teen my daarop gemik om my die swye op te lê, om my by die publiek belaglik te maak en my sodoende ook enige ekonomiese kanse op deelname aan die Afrikaanse boek- en mediamark te ontsê.
Sonder die internet en sonder 'n aanlynpublikasie soos praag.co.za, sou ek dalk inderdaad deur Die Burger tot "heks" en ketter verklaar gewees het. Soos Galileo sou ek gedwonge gewees het om my oortuigings af te sweer en die res van my lewe onder huisarres deur te bring.
Gelukkig leef ons in die een-en-twintigste eeu met sy inligtings- en kommunkasierevolusie. Nie eens Die Burger en die magtige Naspersgroep agter hom kan ons meer stilmaak nie.
Soos George Orwell gesê het: "Om in 'n tyd van universele misleiding die waarheid te praat, verteenwoordig 'n revolusionêre daad."
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Vir Die Burger is Dan Roodt vyand nommer een